Witajcie!

 

Dzisiaj zupełnie inna tematyka niż zwykle oczywiście za sprawą mojego męża. Mamy nadzieję, że na Molewksiazkach.pl każdy znajdzie coś dla siebie!

Zapraszamy!

Tytuł: Marketing bez tabu, czyli jak to robią najlepsi

Autor: Richard Hall

Stron: 326

Wydawnictwo: Samo sedno

 

IMG_4537

 

„Współczesny marketing to bardziej sztuka niż nauka, ale nadal żeby odnieść sukces w tej dziedzinie, potrzeba odpowiednich umiejętności i znajomości konkretnych technik. Napisany lekkim stylem błyskotliwy i praktyczny poradnik Richarda Halla odkryje przez tobą sekrety skutecznego marketingu. Skierowany jest głównie do osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w tej branży, natomiast bardziej doświadczonym pomoże ugruntować wiedzę oraz dostarczy wielu inspiracji.

Dzięki poradnikowi dowiesz się, jak tworzyć silną i rozpoznawalną markę, gdzie i w jaki sposób efektywnie się reklamować, na czym polega skuteczny PR czy sponsoring oraz jak właściwie przeprowadzać badania marketingowe. Zrozumiesz zasady, na jakich opierają się różne rodzaje marketingu (m.in. bezpośredni, eksperymentalny czy szeptany) oraz poznasz krok po kroku proces tworzenia i realizacji kampanii marketingowej.

Dowiesz się również, jakie umiejętności czy cechy potrzebne są w planowaniu kariery w marketingu. Nauczysz się skutecznie docierać do wybranej grupy docelowej, przyciągać uwagę klientów i sprawiać, że będą do ciebie z przyjemnością wracali.

 

Powyższy opis, który możemy znaleźć na tylnej okładce książki, niesamowicie przekonuje do jej przeczytania. No bo jeśli coś jest napisane lekko, odkrywa sekrety, pozwala poznać w prosty sposób konkretne techniki to musi być fantastyczne. Prawdziwy Graal marketingu…W dalszej części wczytujemy się w notkę o autorze, w to że traktuje marketing nie jak naukę ale jak sztukę, że żyje tym i z pasją pracuje w takim zawodzie zarządzając kilkoma firmami.

Następnie szybki rzut oka na okładkę z przodu ( jabłko schowane w skórce pomarańczy) i myśl „ta książka musi mieć coś w sobie, trzeba ją przeczytać dokładnie bo okładka sugeruje drugie dno, że treść będzie jak cebula ;) – będzie posiadała warstwy”.

Ostatnia rzecz: przegląd zawartości. Logicznie ułożony spis treści sugeruje typową formę kursu. Zaczynamy od historii i ogólnego wstępu co jest po co i dlaczego, żeby przejść z każdym rozdziałem na kolejny poziom wtajemniczenia. Poznajemy rodzaje marketingu i jego techniki, zostajemy wprowadzeni w tajniki tworzenia i wdrażania strategii i planów, namawiani do kreatywnego myślenia i ostatecznie dowiadujemy się po co to wszystko.

W powyższym akapicie celowo wyróżnia się słowo sugeruje, bowiem książka mimo faktycznie lekkiego i przyjemnego stylu oraz logicznego ułożenia treści nie może być traktowana jak kurs.

Wszystkie tematy w niej poruszone wydają się być płytkie i ogólnikowe. Większość tego co autor chciał przekazać jest znana każdemu człowiekowi, nie dowiadujemy się niczego nowego. Niewiele z tych ładnie opowiedzianych ogólników zostaje w pamięci a to co zostaje nie ma raczej związku z proponowaną tematyką.

Zresztą przed ostatni rozdział zawierający podsumowanie przedstawia dokładnie całą treść książki w zgrabnych punktach, które zmieściły się na dosłownie 15 stronach. Rozdział ten jest nie tylko streszczeniem, ale moim zdaniem zawiera w sobie wszystko co najważniejsze z tej książki – całą jej esencję i mógłby istnieć jako samodzielna publikacja, albo szkielet do tworzenia podobnych poradników wzbogacanych jedynie o inne przykłady w zależności od autora ;)

Na zakończenie: książka nie jest ani tragiczna, ani dobra. Jest lekka i z dobrze ułożonym materiałem, ale bardzo ogólnikowym i banalnym. Zawiera same podstawy przedstawione do tego w wielkim uproszczeniu. Dlatego taka a nie inna ocena poniżej połowy skali.

Fragment książki jest dostępny dla każdego :

http://www.gandalf.com.pl/files/products/text/323024.pdf

 

Moja ocena:

4/10

 

Pozdrawiam gościnnie

Neuro.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.